בלוג

ספה פינתית לישיבה ליד הקמין

ספה פינתית ליד קמין - אורטל קמינים

מהם סוגי הקמינים הבולטים?

קיימים קמינים ממגוון סוגים, כך שאפשר לבחון את הפרמטרים שמאפיינים את כל אחד מהסוגים בהתאמה אישית לתנאי המבנה, לצרכים, לתקציב ולתחזוקה השוטפת ולבחור את הקמין המועדף.
ישנם קמיני גז שיוצרים תחושה של מדורה אמיתית כאשר הלהבה בוערת על ידי גז. ניתן לווסת את כמות הגז על מנת לשלוט בהלהבה ועוצמתה. כמו כן, ישנם קמיני עצים שמצריכים ארובה וישנה מסגרת אבנים או שיש, חומרים משובחים אשר מקיפים את פתח האש.
קמינים חשמליים נחשבים לאטרקטיביים במיוחד כי הם לא מצריכים תשתית ייחודית והם מחקים היטב את פעולת בעירת העצים ופשוטים לתחזוקה וניקוי ועדיין תורמים מאוד לאווירה.
ניתן למקם את הקמין לפי סוגו במוקדים אסטרטגיים משתנים ברחבי הבית, כשתלוי בסוג הקמין וגם בתוצאה העיצובית הרצויה.
במקרים רבים סביבת האח תהיה בסלון על גבי קיר נבחר אך ניתן גם לבצע מראה מרחף התלוי בלב החלל.
בכל מקרה, חשוב להשקיע בעיצוב הסלון עם האח כך שיהיה מצד אחד, פרקטי ונעים לשהייה מתמשכת ומצד שני, אסתטי ומסוגנן. אזור האח במיוחד הוא אזור שאפשר להפוך למוקד העניינים באמצעות הדגשת הקמין בתאורה הנכונה ושילוב ספה פינתית לישיבה ליד הקמין.

תכנון פריסת הסלון בנוכחותו של קמין

בדקו מהי פריסת הסלון הנכונה לאח שתשתלב בהרמוניה לצד הספה. ברוב המקרים ספה פינתית תחמיא במיוחד לסלון עם אח בוערת, כיוון שהיא מקרבת את היושבים לחום וליופי של האח.
הספה שנראית כהמשך ישיר של האח הופכת את האח למרכז החלל ומבליטה אותו ומאפשרת ליושבים ליהנות משלל פעילויות תחת האור והחום שלו כמו למשל, קריאה, שתיית יין, צפייה בטלוויזיה, פינת שיחה נעימה לצד האש הבוערת ואפילו צפייה בנוף מבעד לחלון.
אפשר למצוא ספות כאלה במגוון מידות ולהתאים לפינה לצד הקמין. בעת בחירת ספה פינתית התייחסו כמובן לגודל של הספה כך שלא תעמיס על החדר ותתאים במיוחד אם יש פריטים ואובייקטים נוספים בסביבה שיש לקחת את נוכחותם בחשבון. התייחסו גם לאורך וגם לרוחב ובדקו אילו פיצ’רים יש לספה מלבד אם היא תלת מושבית או יותר כמו למשל, ריינקלרים שמאפשרים לשבת בנוחות ולפרוס רגליים.

כיצד לבחור ספה פינתית לחלל עם אח בוערת?

החומר ממנו עשויה מערכת הישיבה אף הוא משחקת תפקיד חשוב כשיש חומרים שקל יותר לתחזק מאחרים וגם נראים איכותיים ומשובחים כמו עור אמיתי, ששומר על עמידות גבוהה ורכות מושב וקל מאוד לתחזק למשך שנים והוא גם בעל תוחלת חיים ארוכה להפליא.
אלמנטים שתורמים לנושא העיצובי הם הרגליים הדקורטיביות של הספה: האם מדובר במערכת ישיבה רצפתית או המורמת למעלה באמצעות רגליות מפוסלות ומעוצבות, תלוי בקיומו של רובוט מנקה או בקונספט המועדף.
מבחינת פלטת הגוונים, ניתן לבחור מערכת ישיבה שתתאים לגוונים של הקמין – בהיר או כהה או להפך, תייצר קונטרסט מעניין על רקע האח הבוערת.
כך גם מבחינת סגנון: שאלו את עצמכם האם תרצו ספה פינתית שממשיכה את מראה הקמין או מנוגדת לו. ישנם קמינים בעלי צביון כפרי בניחוח של פעם לעומת דגמים מודרניים יותר וגם מערכת ישיבה בסגנונות דומים.
בכל הנוגע לקומפוזיציה עצמה – ניתן למקם את הספה כהמשך ישיר של האח או מהעבר השני או מהצד, תלוי במבנה החדש ובסידור המועדף. חשבו בפריסה שיהיה לכם נוח ליהנות מנוכחותה של האח וגם שלא תיווצר חסימה בחלל בשל מיקום בעייתי של מערכת הישיבה. קחו בחשבון טווח תנועה ומרחב גישה וגם שמערכת הישיבה לא תעפיל על הקמין ולהפך.
השקיעו בתכנון הסלון ותיהנו מחלל אינטימי ויצירתי שקוצר מחמאות ונעים לשהות בו כל פעם מחדש!

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר