בלוג

איך מרכיבים ארובה של קמין?

איך מרכיבים ארובה של קמין

איזה ארובה מתאימה לכל קמין?

בבית עם קמין גז תותקן בדרך כלל ארובה כפולה, וזאת משום שמכשיר זה, כדי לייצר את הבעירה, יונק מחלל הבית אוויר צח ואז פולט אוויר שרוף. בהתאם, נדרשת ארובה בעלת שני חלקים נפרדים – אחד להחדרת אוויר צח על-מנת שרמת החמצן בחדר לא תיפגע, והשני לסילוק האוויר השרוף. כשיש קמין עץ – תותקן ארובה סטנדרטית.

איך מרכיבים ארובה של קמין – דגשים חשובים

התשובה הקצרה לשאלה איך מרכיבים ארובה של קמין היא בזהירות מירבית, באחריות מלאה ועם הקפדה על כל פרט ופרט.
בפרט, חובה לוודא שיש בידוד מוחלט בין הארובה לבין סביבתה. כך למשל נדרשת מחיצה מבודדת מחום בין הארובה לבין כל חומר בעל רגישות לחום או כזה שעלול להיות דליק. בתוך גג הרעפים הבידוד חייב להיות מוקפד עוד יותר, כשהמרחק המינימלי בין הארובה לבין כל העצמים הרגישים הוא 25 ס”מ. כמו כן, נדרש מרחק של 25 ס”מ או יותר בין הארובה לבין הדפנות אלה.
בנוסף, הארובה עצמה חייבת להיות ריקה לגמרי, יציבה לחלוטין ואטומה לכל האורך שלה. ההתקנה מבוססת על חיבור זכר לנקבה – תחילה לקמין עצמו ולאחר מכן בין כל חלקי הארובה.
התקן הישראלי מציב דרישות ספציפיות גם לגבי הקוטר של כל ארובה, הגובה שלה ועובי הדפנות. מרכיב אחר בהתקנה הוא מיקום נכון של הארובה, גם ביחס לבית וגם על-מנת ששחרור העשן מחוץ לבית יהיה מתחשב ככל האפשר בסביבה.

איך נקבעת עלות התקנת ארובה לקמין?

כשמתלבטים בין קמין עץ, קמין גז וקמין חשמלי, העלות הכוללת – מחיר פתרון החימום + מחיר השימוש בו לאורך החורף – היא שיקול משמעותי בבחירה. לחישוב הנ”ל יש לצרף גם את עלות הארובה, כשטווח המחירים המקובל הוא 150 עד 300 ש”ח למטר. ככל שהבית גבוה יותר, כך סביר להניח שהמחיר יהיה מעט גבוה יותר, גם לכל מטר, וזאת בגלל המורכבות. באופן דומה, גם כשיש צורך לייצר זוויות ייחודיות עבור הארובה העלות עולה.
בכל מקרה, על-מנת שתוכלו להשתמש בקמין בראש שקט לגמרי, ולדעת בוודאות שלא תצטרכו לסבול עשן, גיצים ושאריות עץ שרופות בתוך הבית, חשוב להפקיד את המלאכה אך ורק בידיים מיומנות ומנוסות של אנשי מקצוע שיודעים בדיוק איך מרכיבים ארובה של קמין.

עוד מהבלוג

כשזה מגיע ליצירת אווירה נעימה וחום משלים בבית, קמין הוא הבחירה האולטימטיבית. עם התקדמות הטכנולוגיה, לבעלי בתים יש כעת בחירה בין קמיני גז מסורתיים ובין קמינים חשמליים מודרניים. כל אפשרות מציעה מערך יתרונות ושיקולים משלה, מה שהופך את הבחירה בין 2 האפשרויות לעניין של העדפה אישית ופרקטיות. בעמוד זה נעמיק...
בתחום הנוחות והאווירה הביתית, מעט דברים מעוררים את הקסם הנעים של קמין. עם זאת, קמין עצים או גז מסורתיים מגיעים עם סט משלהם של אתגרים ומגבלות. לעומתם, קמין חשמלי מהווה פתרון מודרני שלא רק מציע חמימות ואווירה, אלא גם מביא עמו שלל יתרונות נוספים לשולחן. בואו נעמיק ביתרונות שהופכים קמינים...
קמין הוא אחד מהפריטים הכי יפים שאפשר לשלב בכל סוג של עיצוב. בין אם אתם מעצבים את הבית, העסק או את החנות שלכם – הקמין יכול להוסיף לה המון בנראות הויזואלית שלה, ולתת לה נפח הרבה יותר אינטימי, חם ומשפחתי. אם אתם רוצים להקים לעצמכם חנות משולבת קמין יש כמה דברים שתצטרכו לקחת בחשבון, משום שמדובר על פריט שמצד אחד הוא מאוד יפה ומוסיף, אבל מצ...
שתפו מאמר